Zbliżają się Zaduszki, jak co roku większość Polaków uda się na cmentarz odwiedzić swoich zmarłych bliskich. Na Sycylii, w Palermo, niektórzy mieszkańcy mogą dosłownie zobaczyć swoich zmarłych krewnych, jeśli zostali oni pochowani w katakumbach pod tamtejszym klasztorem kapucynów.
Zwykłe kółko i krzyżyk to gra dla przedszkolaków, ale można ją tak uatrakcyjnić i skomplikować, że stanie się ona prawdziwym wyzwaniem dla analitycznego umysłu, wymagającym planowania i przemyślanej strategii.
#1. Jeśli żaden z graczy nie popełni błędu, zwykła gra zawsze skończy się tak samo
Aby grę uatrakcyjnić należy w każdym polu gry umieścić kolejną, samodzielną kratkę do kółka i krzyżyka
Przy swoim ruchu gracz stawia znak na jednej z małych wewnętrznych kratek
Jeśli gracz wygra na małej kratce, duże pole staje się jego znakiem
Aby wygrać trzeba ułożyć w linii trzy duże znaki, a więc wygrać na trzech małych kratkach w linii
I tu się pojawia najważniejsza zasada - stawiając znak w małej kratce, gracz wskazuje oponentowi, w której dużej kratce ma wykonać swój następny ruch. W poniższym przykładzie po postawieniu czerwonego krzyżyka...
...przeciwnik kółko musi postawić w prawej górnej kratce
Jeśli gracz wskaże już wygrane pole, przeciwnik wykonuje swój ruch w dowolnym polu
Jeśli na jednym z pól dojdzie do remisu, można zdecydować się na jedną z zasad (oczywiście przed grą) - albo pole jest wyłączone z gry i nie oznacza nic, lub jest Jockerem i można je traktować jako kółko i jako krzyżyk
Dobra, dobra. Chwila. Chcesz sobie skomentować lub ocenić komentujących?
Zaloguj się lub zarejestruj jako nieustraszony bojownik walczący z powagą